Angående försenade lärare

Under orienteringsveckan som anordnades för oss utbytesstudenter påpekade den person som så att säga orienterade betydelsen av att komma i tid här i Finland. I sverige är ett sådant beteende också att förorda om man t ex vill ha en anställning som sträcker sig längre än till prövotidens slut. Eller om man vill ha sina vänner kvar. Så jag antog att tydligheten mest var menad för sydeuropéer och belgare, som vi ju alla vet är jättesena. Jämt. Men när jag imorse stressandes som en galning slängde mig in i sal 674 och satte mig bredvid en kolugn italienare, som förövrigt påpekade stolt med karaktäristisk italiano-brytning att han alltid kom i tid, skulle det visa sig att jag minsann skulle få sitta och samspråka med denna italienare i ytterligare en halvtimme innan nån föreläsare behagade infinna sig. 

Det kändes lite tröttsamt att jag hade stressat så för ingenting. Men samtidigt är jag lugn med att även finnarna kan kan bete sig lite avslappnat ibland. Fattas bara att dom börjar ta siesta med.  

 

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: