Vinteridyll och vuxna män utklädda till får

Min träning inför det stora marathonloppet går ju lite sådär för tillfället. Eftersom kylan är rentav obarmhärtig mot oss. Det här borde få till följd att ingen tränar. Men det gör ju folk ändå tydligen.

Dock har jag nu skaffat runkeeper på min iPhone och ett armfodral vilket nu får till följd att jag har en löparklocka med gps.

Nu har jag avslutat boken om får och är nöjd över god läsning. Det slår mig att Murakamis böcker ofta tar sin början i en stor stad (Tokyo förslagsvis) där det runtomkring-trettioåriga berättarjaget befinner sig. Sedan gör vi oss en resa ut till landsbygd och vackra, stämningsfulla vyer. Ofta är det vinter och hela världen är vit. Allt är idel idyll. Som på ett vykort. Men så träder "The Sheep-man" in i bilden..



Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: