I den här texten kanske jag går lite till överdrift

På tal om rostfritt så kan jag berätta att jag varit och köpt nya joggingbyxor idag (jo jag springer även på vintern och, jo, då använder jag dubbar). Hon i kassan var mycket noga med att påpeka att man inte kunde springa i plagg tillverkade i bomull samtidigt som hela affären runtom henne var i syntetmaterial.

Och, jo, brallorna jag köpte var givetvis i syntet (nåt annat hade väl inte tanta i affären tillåtit), men jag kommer konsekvent fortsätta att ha långfillingar under. Och om det är så att jag fryser ballarna av mig så är det av ren protest mot kapitalisttanten och det kapitalistsamhälle hon företräder som bara vill tjäna egen profit på stackars folks joggingintresse. Jag kommer att njuta för varje urinvägsinfektion jag får. (Här har ni kanske förstått att långfilsingarna alltså är av bomull)

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 kommentarer:

Peppe sa...

Jag lider med dej. Sprang ett par varv runt brunnsparken utan långkallingar (men i bomullsjoggingbyxor) i lördags och höll på att få allvarliga frostskador på låren.

Sanna Rayman sa...

Tänka sig. Hade ingen aning om förhållandet köldskador och bomull. Kan bero på att jag bara springer under de acceptabla årstiderna och hibernerar alternativt simmar under de andra.

Som protestaktion betraktad verkar din dock träffa lite fel..? :-)