Mer David Lynch (för oss som inte lär oss)


Och efter att ha sett "Mulholland Drive" (det här är alltså en fortsättning på en tråd från föregående inlägg) lärde jag mig inte alls en läxa utan gick stolt och minnessvagt in på första bästa biograf när "Inland Empire", nästa film av Lynchan, hade premiär. Den är också rätt snubbig men framför allt är den oförklarlig. Mycket skum. Jag menar vad är det med dom där kaninerna i början.

Men Laura Dern gör ett snyggt skådespeleri. Det är lite som när man vill gå och se en ny tavla av samma konstnär, för att man prisar hans konstuttryck. Tematan som går igen från skapelse till skapelse. Ni vet Dale Cooper, Twin Peaks. (Och här hade det ju varit bra om jag hade hittat nåt att sluta denna min temajämförelse med, men det gjorde jag inte.)

Reblog this post [with Zemanta]

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: