lite om varför ni just nu sitter och läser mitt tredje raka inlägg för dagen

Jaa, jag skriver inlägg som en galning idag, och anledningen till det är flera. Dels har jag inget att plugga denna helg då jag skrev en stor tenta i torsdags (vet inte riktigt varför jag tyckte den var stor), och tycker det känns behagligt skumt att vara så här ledig för några dar. För det andra har jag återupptagit min vänskap med webbläsaren firefox (vilket, efter denna informatioin, gör det lättare för er med statcounter att räkna ut när jag besöker era sidor, förut använde jag opera), som har en helt ypperlig add-on för oss bloggare, nämligen Zemanta.

Detta program gör skrivandet av nya inlägg ofantligt lustfyllt då man får saker serverade som på ett fat: Nya länkar, förslag på andra sidor som skriver om samma sak, bilder, etiketter osv. Det är bara att trycka på en knapp så läggs allt till i inlägget (istället för att som förut leta upp sidor som man vill länka till). Mycket bekvämt och tidsbesparande.

Så, för er som använder firefox, ladda genast ner detta tillägg. Absolut att rekommendera.

Men nu verkar det dock som att jag snart ska ut på upptåg igen. Skottarna åker snart hem och jag känner mig nostalgisk över vår tid som har varit.

Reblog this post [with Zemanta]

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha "lite nostalgisk" låter som en skön nivå. i min krets håller vi oss till värsta sortens gråtfest nuförtiden. :S

Kristofer sa...

Det var allt ganska nerstämt för oss också i går kväll. Vi var tvungna att kramas extra mycket.