Julestök

Nu är det julestök i var stuga. Här hemma har nyligen granen klätts. Granbelysningen som mina föräldrar står för har aldrig bytts ut under min livstid. Och än värre, den har aldrig bytts ut under min fars livstid heller. Den köptes tydligen in av mina farföräldrar innan pappa var född (!), fick jag mig berättats nyligen. Svindlande sanningar man får ta del av så här i helga stund.

Här ett lite roligt grantips: lyft upp valfri kattunge (vuxna katter är lite för trista för den här leken) och spegla den i en grankula. Kissen ser verkligen ofantligt rolig ut i den förvridna speglingen. Den här julsysselsättningen tyckte jag var hiskeligt underhållande när jag var yngre, och hade kattungar omkring mig.

Och för er som tycker det är fel att ha skoj på katters bekostnad kan jag berätta (vilket mången kattägare nog redan vet) att små söta missar överlag gör det mesta för att riva ner fint julpyntade granar.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: