Egentligen har jag nog befunnit mig i Thailand hela hösten

Varenda gång (och nu menar jag varenda gång) jag går in på Apteekki på Mannerheimgatan står alltid hela personalstyrkan som i klunga och ler mycket (och nu menar jag mycket) välkomnande mot mig. Det känns som om jag har bokat rum där (eller som att jag håller på att besöka en sån där opiumhåla i Kina där man lägger sig på nån madrass i en väldigt skumraskig lokal, med nån slags pipa bredvid sig, och kineser med flätor kostirrar på en, och hade förmodligen mördat mig på studs om dom inte hade varit i sitt opiumrus. Jag vet egentligen ingenting om såna ställen, det hoppas jag ni förstår, men jag har läst Tintin)

Och vilken vara jag än frågar om blir jag förevisad med största kunnande. Fast det bara rör sig om en tandborste.

Det här känns mycket märkligt, och varenda gång går jag ut därifrån med ett saligt leende på läpparna.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: