Ska det vara såhär?

Igår kväll styrde jag min kosa mot Svenska Teaterns bar och club. För det hade jag hört på Internet att det skulle vara bra. Vad som alltid förvånar mig mycket när jag går ut i Helsingfors är att vakterna alltid är väldigt trevliga. Det var vakten således även här. Baren är verkligen skitsnygg. Snygga soffor, olika rum, gäster som är snygga (och olika) lite surmulen tjej i kassan upp till klubben (som det brukar vara) et cetera et cetera.

Väl uppe i klubben blev jag ytterligare hänförd av hur estetiskt tilltalande stället var. Men när väl gästerna började droppa in tappade jag lusten fullständigt. Bara män, 50+, i kostym och slips. Och en asiatisk kvinna iförd hotpants. Usch och fy! Jag som trodde detta skulle vara ett hett ställe för människor runt 25-30. Där gick jag bet. Jag var tillbaks på Viking Line-färjan som för en månad sen tog mig hit. Det enda positiva var den mycket trevliga bartendern som serverade mig en nästintill perfekt vodka tonic. Efter att ha druckit upp den styrde jag mina steg ut därifån.

Finns det nu nån Helsingforsbo, läsandes denna blogg, som kan ge mig svar på var man ska styra sina steg om man är runt de tretti och vill gå ut i Helsinki?

Min andra fråga är, är verkligen Svenska teaterns klubb så dålig, eller hade jag maximal otur?

Min tredje fråga är, vart gick jag sen? Ja, det kan ju inte ni veta. Men personalen hade tröjor där det stod Beef på ryggen, stället ligger bredvid Iguana (här kan jag missminna mig) på Mannerheimgatan, i hörnet till en korsande gata. Stället har en nedervåning med en bar och en övervåning med bar, restaurang och senare disco, vad jag la märke till. (Baren på övervåningen är för övrigt mycket bra, med trevlig personal) Jag kan bara inte komma ihåg namnet på stället.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

4 kommentarer:

Peter sa...

Du var på Bakers. Svenska Teaterns klubb är hemsk. Gå ut i Rödbergen istället, där finns det gott om bra ställen. Nylandsgatan eller Stora Robertsgatan är bra utgångspunkter.

Kristofer sa...

Tack för tipset : ) ja det är nog åt det hållet jag bör röra mig. Har ännu inte vågat mig så långt utanför Mannerheimgatan, men börjar inse att det nog är dags för det.

puva sa...

Cuba, We've got beef, Erottaja bar, Bar no9 och knutarna där runtomkring. Lostaren.. tja, den är okej ibland. Lost & Found alltså, brukade vara en gaybar, sedan en heterovänlig gaybar, nu är den väl en gayvänlig heterobar... det är roligast där "off season" alltså inte onsdag-fredag-lördag.

Kristofer sa...

Puva: Tack för tipsen. Blir nog att jag provar något av dessa ställen ikväll.