Helsingfors, söndagkväll den sjätte september

Efter att ha suttit och läst bloggar all day long, söndagsseg som jag är, märkte jag till min förvåning att jag själv har påbörjat en blogg en gång i tiden. (Lång mening) Nu när jag ska hänga i Helsingfors under ett års tid kan det ju vara roligt att skriva ner sina upplevelser från staden i landet med massvis med sjöar. 

Finnar är trevliga, men blyga. Stockholmare är fånigt trendkänsliga. Det är inte Helsingforsbor. Det märkte jag när jag lite tidigare idag blev omåttligt sugen på rå fisk vilket gjorde att jag hungrig, nästan lite åt det svimningsbenägna hållet, gick ut på jakt efter sushi. Jag hittade ett ställe. Det hade stängt på söndagar. 

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 kommentarer:

Peppe sa...

Nu vet jag ju inte var du bor, men själv brukar jag hämta min söndagssushi från Daruma sushi i Elhuset i Kampen.

Kristofer sa...

Efter att ha tittat på en karta över Helsingfors så har jag upptäckt att det ligger ju jättenära där jag bor. Va bra! Tack för tipset!