Jomenjavisst - ett makalöst oviktigt inlägg

Jag har börjat ett nytt jobb den här veckan (eller egentligen ett gammalt jobb som det var åtta år sen jag jobbade vid sist) och känner mig med ens så pass årig som jag ju faktiskt är. Jag menar fast inkomst, det ger väl ialla fall 985 400 vuxenpoäng, vad jag har hört. Om inte mer. Jag känner mig jättevuxen helt enkelt. Det ger mer i plånboken också, vilket genast får mig in på shopping-tankar. Plånboksshopping-tankar. Så för min kommande lön ska jag alltså köpa en plånbok. En makalöst dyr sådan. Sedan har jag börjat dricka sjukt mycket kaffe också (eller egentlig inte, men jag jobbar stenhårt på det), så som sig bör när man jobbar för staten. För jag jobbar för staten.

Jorå' så att..

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

3 kommentarer:

Peppe sa...

Grattis till jobbet!

Kristofer sa...

Tackar!

Anonym sa...

du börjar dricka kaffe NU?! du hade ju chansen med alla tokigt kaffedrickande finnar ju, där var det hur enkelt som helst. det svåra är ju att sluta nu.