Kristofer handlar resolut

Igår, under lektionen, när alla reste sig unisont för en kafferast, blev jag avslöjad med handen i syltburken, kan man säga.

Helt plötsligt fann jag mig gluttandes på en bakdel tillhörandes en person av motsatta könet. (Ja, ja, sånt gör vi alla, kvinnor som män) Och precis som jag stod där, mitt i gluttnings-akten, så vänder sig tjejen om och tittar på mig. PRECIS SOM OM HON HADE ETT SJÄTTE SINNE. Vad jag gör då är att genast fokusera blicken på en punkt snett bredvid henne, samtidigt som jag försöker se MYCKET, mycket likgiltig ut. Och för att ytterligare poängtera mitt absoluta icke-intresse för henne* så tittar jag framåt och sen vänder jag tillbaks blicken mot samma punkt bredvid henne igen. Samtidigt som jag försöker se EXTREMT likgiltig ut.

Jo, jo Hemliga Arne var i farten, som ni hör.

Jag betedde mig alltså precis så som tjejer ofta kan bete sig när dom blir påkomna med sina spanings-sessions, i alla fall relativt unga tjejer, och såhär i efterhand känner jag mig rentav lite tjejig i min lösning av problemet (jo, problemet här var ju alltså att hon tydligen var i besittning av ett sjätte sinne).

Fast tjejig på ett lite macho sätt. Om ni förstår.. 

*Eller rättare sagt hennes sjärt. Hon blev ju objektifierad här.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: