Godmorgon världen


I Svenskans nätupplaga läser jag att Blondin-Bella ska börja blogga igen. Efter två veckors time-out.

Det här gör mig jättenyfiken. Vem är hon egentligen? Hon är lite av ett samma sorts mysterium som Lindsay Lohan är för mig: Vem är hon egentligen? 

Men Blondin-Bella skriver ju i alla fall på en blogg (det gör inte miss Lohan, vad jag vet)

Sedan skulle jag väldigt gärna vilja vara på en tunnelbaneresas avstånd till Kungsholmen när jag läser om den nyöppnade krogen S:t Eriksgatan 1.

Här är maten "genomtänkt och alldeles förträfflig". Det verkar vara både en restaurang och vinbar och de flesta vinerna säljs glasvis i rejäla skvättar. Artikelförfattaren förklarar att hade inte ägarparet hetat Anders och Barbro "hade man omedelbart känt sig förflyttad till en avsides gata i ett parisiskt kvarter." 

Nu är inte jag särskilt förtjust i Paris. Men det här stället måste jag pröva när jag kommer hem nästa gång.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: