As good as it gets

Häromdagen pratade jag med en vän hemifrån gamla goa Svärje. Där hemma har dom tydligen nåt som kallas tevekväll. Tevekväll.. Nånstans långt, långt bak i mitt huvud skymtade ett minne av att ligga djupt, djuuupt avslappnad i en soffa (min hemma i Bagarmossen förslagsvis) med en fjärrkontroll snyggt undangömd under sig (så ingen annan ska kunna byta till icke önskvärd kanal) och bli allmänt inmatad av underhållning.

Det var så länge sen så att jag nästan kan förlåta Janne Josefsson för det han har gjort. Men det gör jag ju förstås inte.

Så numera när jag befinner mig i universitetsbibblan och skymtar en Hufvudstadsbladet, slänger jag mig genast över den med girighet lysande i ögonen. För där kan man ju läsa den svenska tevetablån. Sen går jag hem och har låtsastevekväll.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

0 kommentarer: